12.03.2009

I all enkelhet

Ni har säkert förstått att jag är ganska så minimalistisk när det gäller utsmyckningar. Man måste låta blomman få ta plats. Sedan har jag en viss förkärlek till vita blommor, men det betyder inte i sig att min jul har brist på rött.
Hittade dessa varmt röda hyacintvaser på vårt Ica, självklart placerar jag vita hyacinter i dem.

Image and video hosting by TinyPic

Har dem i ett fönster i vardagsrummet, där det drar lite kyligare, då håller de lite längre.
Jag har sköljt av all jord runt rötterna och satt ner dem med rottopparna i lite vatten.

Image and video hosting by TinyPic

Min klassiska lykta, har jag haft i många år, den hänger jag ut om sommrarna, men tar in innan frosten och låter den lysa upp i mörkret.

Image and video hosting by TinyPic

2 kommentarer:

Moncan sa...

Uppskattar din jul i luckan blogg. Tittar varje dag, saknar nu fler tips inför julen. Väntar med spänning.

Anonym sa...

Kommer det inga fler fina tips? Visserligen är julen över, men..