11.28.2009

Välkommna in!

Min julblogg ide är enkel, dock en anings nördig.
Som den florist jag är, älskar jag blommor och då framför allt den arrangerade delen såsom snitt och planteringar i kruka.
Vi köper aldrig så mycket blomster som inför julen här i Sverige. Man kan inspireras i var och varannan tidning. En gemensam nämnare är dock ofta att man ofta hamnar i en blomsteraffär och köper sig färdigproducerat. Inget fel i det, men jag vill visa hur enkelt det är att få ihop något riktigt fint för en betydligt billigare peng. Och det bästa med allt är, att det faktiskt inte tar så lång tid som man tror.....eller man kan välja sitt blompyssel efter tiden man förfogar över.

Så jag ger er en liten blompysselkalender helt enkelt. Så har jag en ursäkt att få fylla upp hemmet med en massa julblomster, och kanske får ni läsare egna idéer som ni vågar utföra.
För detta är verkligen inte svårt.

Med mig i projektet har jag min egna fotograf Cecilia de la Rivera, hon har tagit samtliga bilder om inte annat skrivits.

Så in i era skrymslen leta fram era udda krukor och fat, så ska jag försöka ge er de små fixartipsen för att få till den där julblomman med det lilla extra.

Inga kommentarer: